Sportmassage en voetreflexologie

Reflexzone therapie is een a-specifieke behandelwijze, wat wil zeggen dat niet de klacht of symptomen worden behandeld, maar de patiënt als eenheid, als geheel.

Uitgangspunt hierbij is dat o.a. op handen, voeten en oren zones liggen, die corresponderen met alle organen, klieren en andere delen van het lichaam. De reflexzones worden met duim en vingers bewerkt, met als gevolg een betere doorbloeding en zenuwinnervatie van het corresponderende lichaamsdeel. Het zelfherstellend vermogen van de mens wordt aangesproken en gestimuleerd.

Reflexzone therapie is geschikt voor jong en oud, werkt tevens preventief en kan uitstekend naast andere, reguliere en alternatieve behandelmethoden worden toegepast.

Reflexzone therapie kent geen negatieve bijwerkingen en bij deskundige toepassing ook geen contra-indicaties. Het kan voor een groot scala aan klachten worden ingezet, zoals bij baby's met darmkrampjes en bij huilbaby's, kinderen die (te) lang in bed plassen en kinderen met ADHD. Bij volwassenen met hoofdpijn, darmproblemen als chronische constipatie, bij chronische blaasontsteking, menstruatie problemen en bij gewrichtsproblemen - als arthritis - kan het verlichting geven.

Behandeling met reflexzonetherapie tijdens de zwangerschap maakt voor veel vrouwen die periode gemakkelijker. Ouderen ervaren een behandeling meestal als zeer weldadig. Het vermindert vaak de ongemakken die aan die leeftijd gebonden kunnen zijn. Dit laatste geldt overigens niet alleen voor ouderen, maar voor mensen uit alle leeftijdsgroepen.

Voor meer informatie of voor het maken van een afspraak:

Alie van Delft

Tel. nr.: 0184-661689 / 0622437303